Video alanının lideri YouTube, platformdaki TikTok rakibi Shorts özelinde daha önce bilgisi gelen adımı resmen attı.
Önümüzdeki yılın başında TikTok etkisiyle doğan YouTube Shorts daha fazla kullanılmaya başlanacak. Artık yüzde 100 netlik kazandığı kadarıyla 2023’ün başında Shorts altyapısı YouTube İş Ortağı Programı’nın bir parçası olacak. Yeni yılda en az 1.000 aboneye sahip olan ve 90 günde 10 milyon Shorts izlenmesi elde eden kişiler, Shorts’larda gösterilen reklamlar üzerinden ciddi gelirler elde etmeye başlayacak. İçerik üreticilere bunun haricinde başka gelir yolları oluşturmak için de çalıştıkları aktaran firma, tüm bu adımlar ile Shorts’un kullanımını ciddi şekilde artırmak istiyor.
Daha önce de söylediğimiz gibi yüksek gelir imkânı ile içerik üreticileri TikTok’tan çekmeye çalışan YouTube, Shorts’u tam 18 ay önce hayatımızın bir parçası yaptı ve sürekli olarak geliştirdi. Hali hazırda çok sayıda içerik üreticinin aktif olarak kullandığı bu kısa videolar, verilen son bilgilere göre günlük tam 30 milyar izlenmeye ulaşıyor. Shorts’ların aylık ulaştığı kullanıcı sayısı ise 1,5 milyara kadar ulaşmış durumda.
YouTube’dan yapılan açıklamaya göre hali hazırda normal videolar için kullanımda olan Süper Teşekkür sistemi de yakında Shorts videolara gelecek. Bu arada firma bugün “Creator Music” altyapısını da görücüye çıkardı. Şimdilik sadece ABD’de yer alan ancak 2023’te diğer pazarlara da gelecek bu sistem, videolarda kullanılan müziklerden hem videoyu üretenin hem de müziği oluşturanın gelir elde etmesini odak noktaya koyuyor. Müzik üreten kişiler, bu yeni platform üzerinden videolarda kullanılması için müzik satabilecek ya da videonun reklam gelirine ortak olarak para kazanabilecek.