Dünyanın en büyük video platformu olmayı sürdüren YouTube, attığı son adımıyla “reklamları geç” butonunu ufalttı.
YouTube, uzun süredir daha ufak, şeffaf ve yuvarlak yapıda bir “reklamları Geç” butonu test ediyordu. Bu yeni buton tasarımı hakkında bir açıklama yapan firma, “Tüm platformlarda reklamları geç butonunun tasarımına yönelik bir güncellemeyi test ediyoruz. Amacımız, geçen yıl duyurduğumuz YouTube’daki güncellenmiş görünüm ve tarzla uyumlu olarak daha tutarlı bir kullanıcı deneyimi sağlamak.” demişti. Bugün öğrendiğimiz kadarıyla firma “reklamları Geç” butonunu yukarıda da görebileceğiniz gibi sadece “geç” haline getirdi ve herkese açmaya başladı. Yeni butonda “reklam” ibaresini kullanmıyor olması dikkat çeken Google, bu tüm uygulamalara gelecek yeni butonu yakında eksiksiz olarak devreye alacaktır.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
YouTube, geçtiğimiz ay reklam engelleyicileri yasaklama sürecini küresel olarak genişletti. Tarayıcılara yüklenen reklam engelleyicileri artık algılayan ve kapatılmasını isteyen firma, kişileri yeni dönemde reklam görmeye ya da ücretli Premium abonesi olmaya yönlendiriyor.
YouTube, küresel olarak hız verdiği reklam engelleyici yasağı ile şimdilik pek bir avantaj elde edemedi. Çünkü atılan adım nedeniyle reklam engelleyici dünyası karışmış durumda. Reklam engelleyici eklentisi üreten bazı firmalardan gelen bilgilere göre, YouTube’un adımı nedeniyle şu an rekor seviyede kullanıcı yükledikleri reklam engelleyici eklentileri tarayıcılarından siliyor.
Bu YouTube için güzel bir haber gibi duruyor ancak durum tam olarak öyle değil. Çünkü şu an rekor sayıda reklam engelleyicinin de yüklendiği aktarılıyor. Söylendiği kadarıyla kişiler YouTube’un engelinden kaçan daha güçlü reklam engelleyicilere yöneliyor, yapılan zamlar sonrasında Premium kullanıcı sayısında da olumsuz etkilerin görüldüğü belirtiliyor.
Peki şirketin kendisi bu süreç hakkında neler diyor? Google’ın bu konuda resmi olarak yaptığı açıklama şöyle: “Gösterdiğimiz reklamlar, sevdiğiniz içerik üreticileri desteklemenize ve dünyanın dört bir yanından milyarlarca kullanıcının akış hizmetini kullanmasına yardımcı olur. Platformdaki reklamlarını engellediğinizde YouTube’un Hizmet Şartları’nı ihlal etmiş olursunuz.
Reklam engelleyici kullanıyorsanız platformda reklamlara izin vermenizi veya Premium’a kaydolmanızı isteriz. Reklam engelleyici kullanmaya devam ederseniz videonuzun oynatılmasını engelleyebiliriz. Deneyiminizin kesintiye uğramaması için servisimizde reklamlara izin verin veya Premium’a kaydolun.”
Şirket algılama sürecinde bazı sorunlar olabileceğini de kabul ediyor ve o konuda şunları söylüyor: “Reklam engelleyiciniz yoksa veya zaten kapalı durumdaysa ancak reklam engelleyiciyi kapatmayla ilgili bir ileti görüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçin. Sorunu bildirmek için iletinin sol alt köşesine gidin ve Sorun bildir’i tıklayın.”