Video alanının lideri olmayı sürdüren YouTube, bugün çok sayıda konuda Türkiye merkezli önemli açıklamalar yaptı.
YouTube Türkiye Etki Raporu kapsamında yapılan paylaşımlarda platformun doğrudan ve dolaylı olarak küresel bir ekosistem yarattığı, 2021 yılında bu ekosistemin Türkiye ekonomisine toplamda 2 milyar TL’den fazla katkıda bulunduğu ve 45.000’den fazla tam zamanlı işe eşdeğer istihdamı desteklediği aktarıldı. Raporun verilerinin paylaşıldığı toplantıda soruları yanıtlayan Google Türkiye, Ukrayna, Rusya ve BDT Ülkeleri Kamu İlişkileri Direktörü Pelin Kuzey, HaberTürk’te yer alan habere göre “YouTube herkesin kendisine bir alan bulabildiği ve kendisini rahat hissettiği bir mecra. Bunun yanı sıra TikTok gibi rakiplerin çıkması ve bu kadar hızlı büyümesi buranın ne kadar rekabetçi olduğunu gösteriyor. Mesela Amerika’da 18-21 yaş arasındaki kullanıcılar arasında yapılan bir araştırmada gençlerin ‘fitness ve egzersiz’ konusunda TikTok’u takip ettiklerini ortaya koymuş. Ancak bu gençlerin YouTube’u takip etmedikleri manasına gelmiyor” dedi.
Google’ın 17 senedir Türkiye operasyonu olduğunu vurgulayan Pelin Kuzey, ayrıca “Bizler de aslında yeni formatlar çıkartarak izleyicinin eriştiği içerik çeşitliliğinin artmasını son derece destekleyen bir platformuz. Bu manada da ‘Shorts’ çok ciddi başarılara imza atıyor. Globalde aylık 1,5 milyar oturum açılıyor YouTube Shorts’ta. Dolayısıyla rekabet de var ancak biz de bu rekabet içerisinde güçlü duruyoruz. Bununla birlikte Türkiye’de bu kısa videolardan para kazanma seçeneğini de ekleyerek bir yeniliğe imza attık” açıklamasında bulundu.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Bugün aynı zamanda “Şirket olarak Türkiye’nin kültür, eğlence ve eğitim ortamına katkıda bulunurken, yaratıcı sektörlerin şekillenmesine de destek olmaya devam ediyoruz. Bu süreçte YouTube’un Türkiye’de oluşturduğu etkiyi analiz etmek üzere bağımsız araştırma kuruluşu Oxford Economics ile bir araştırma gerçekleştirdik.” açıklamasını yapan şirket, YouTube’un Türkiye ekonomisi, toplumu ve kültürü üzerindeki etkisinin analiz edildiği YouTube Türkiye Etki Raporu kapsamında başka şeyler de söylemişti.
Firmaya göre dünya çapında yaklaşık olarak her gün izlenen YouTube videosu süresi 1 milyar saate ulaşmış durumda. Türkiye’de düzenli olarak YouTube kullanan kişi sayısının 45 milyona geldiğini açıklayan firma, Türkiye’de YouTube’da günde ortalama 45 dakika zaman geçirildiğini de belirtiyor. Firma tarafından aktarılan bir diğer veri ise Türkiye’de 43 binden fazla özgün içerik üreten kanalın olduğunu gösteriyor.
YouTube detayları yanında bu da ilginizi çekebilir: Sony’nin yeni konsept elektrikli otomobil ile tanışın