reklamı kapat

POPÜLER

YouTube LOG Tasarım

YouTube, Türkiye’de “Hype” isimli bir özellik test ediyor

 - Güncelleme: 25 Haziran 2024 11:13

Video tarafının lideri olmaya devam eden YouTube, şu anda Brezilya, Tayvan ve Türkiye’de “Hype” isimli bir özellik test ediyor.

YouTube tarafından yapılan açıklamaya göre Hype özelliği, küçük içerik üreticilerinin yeni kitleler tarafından keşfedilmesine yardımcı olmayı amaçlıyor. Firmanın aktardığı kadarıyla test sürecine dahil olan izleyiciler yalnızca son yedi gün içinde yayınlanmış bir videoyu Hype’layabiliyor/öne çıkarabiliyor ve süreçte şu anda sadece 500 binden daha az abonesi olan YouTube İş Ortağı Programı içerik üreticileri destekleniyor. Eklenen özel buton üzerinden Hype’lanarak öne çıkarılan videoların “Keşfet” bölümünde görüneceği söyleniyor, şirket Hype’ın normal keşif algoritmasını etkilemediğini belirtiyor. Bu aralar YouTube için gerçekten çok sayıda test yapılıyor. Örneğin YouTube izleyicileri yakında açtıkları videolara notlar ekleyebilecek.  Şu an sadece ABD’de test edilen bu özellik sayesinde kişiler, videolara ekstra bilgiler ekleyebilecek ya da videolardaki hataları düzeltebilecek. X’in “Topluluk Notları” özelliğinin bir benzeri olan yeni “Notlar” özelliği için YouTube şunları aktarıyor: “Başkalarının bilgi sahibi olmasına yardımcı olmak için içeriği yanlış veya tam olarak açık olmayan videolara notlar ekleyebilirsiniz. Gönderdikten sonra notunuz başkaları tarafından incelenir ve derecelendirilir. Notunuz geniş bir perspektife sahip birçok kişi tarafından yararlı olarak değerlendirilirse, yayınlanabilir ve videonun altında görünebilir.

YouTube Android uygulamasındaki bazı kişiler şu anda Google Lens altyapısını kullanarak “görsel arama” yapabiliyor. Google, bunun için arama çubuğuna bir ‘Lens’ butonu ekliyor ve butona basıldıktan sonra sisteme verilen görseli kullanarak YouTube’da video araması gerçekleştiriyor. Google ayrıca bir QR kod sistemi de geliştiriyor. Bu altyapı içerik üreticilerin kanallarını başkalarıyla paylaşmasını kolaylaştırmak için geliştiriliyor. Şirket, YouTube canlı yayınlarındaki sohbete hızlıca katılım sağlanması için de bir özellik geliştiriyor.

YouTube, yapay zekadan yardım alarak kişilere canlı sohbet özetleri sunmak istiyor. Kısıtlı bir kitle üzerinde test edilen başka bir özellik ise Shorts yorumlarını üretken yapay zekadan yararlanarak analiz ediyor ve özetliyor. Çok sayıda cevap alan yorumları kısa sürede anlaşılır hale getirebilen özellik, şu an sadece İngilizce desteğine sahip. Diğer dillere ne zaman geleceği ya da herkese ne zaman açılacağı bilinmeyen bu altyapı, zaman kazandıracağı için şimdiden iyi geri dönüşler alıyor.

YouTube haberleri yanında bu da ilginizi çekebilir: Hyundai’den otomatik çalışan şarj robotu