Video alanının lideri YouTube, platform üzerinde çalışmayı sürdürüyor. Firma ayrıca YouTube TV odaklı çalışmalar da yapıyor.
Yurt dışında 5 milyon aboneyi geçen YouTube TV, ortaya çıktığı kadarıyla yakında kişilerin dört farklı canlı yayını aynı ekranda yan yana açabilmesine imkân tanıyacak. Özellikle birden fazla canlı spor etkinliğini takip etme konusunda faydalı görülen adım, TV tarafı için yolda olan tek yenilik de olmayacak. Google’ın açıklamasına göre TV servisi içerisine TikTok nedeniyle çok önem verilen Shorts içerikler de getirilecek. Bunun için özel bir arayüz hazırlayan şirket, dikey videoları daha fazla öne çıkaracak. 85’den fazla televizyon ağından canlı televizyon yayınları sunan TV, maalesef Türkiye’de kullanılamıyor. ABD’de aylık 65 dolarlık fiyatı olan TV için tüm detaylar burada yer alıyor.
Dev video platformu, kısa süre önce ortaya çıktığı kadarıyla ana servis için de uzun zamandır bir yeni özellik geliştiriyor. Bu özelliğin arkasında ise başka servisler için abonelik satmak yer alıyor. Platform için “channel store” adı verilen bir bölüm hazırladığı aktarılan Google, bu bölüm üzerinden kişilerin diğer çevrimiçi içerik servislerine abone olabilmesine imkân tanıyacak.
Bu sayede örneğin direkt olarak YouTube üzerinden HBO Max, Netflix ya da Disney+ gibi servislere abone olunabilecek. Bahsettiğimiz bu servisler içeriklerini spesifik olarak YouTube’taki resmi kanalları üzerinden yapıyor. Bu altyapı sayesinde tanıtımını izlediği içeriği beğenen bir YouTube kullanıcısı, içeriğin tamamını izlemek adına direkt olarak YouTube’un içerisinde abone olabilecek.