Video tarafının en büyüğü konumunda olmayı sürdüren YouTube, yeni bilgilere göre TV’de reklam gösterimi özelinde yeni bir plan yapıyor.
YouTube, bugün gelen bilgilere göre TV uygulamasındaki reklam gösterme sürecini güncellemeyi düşünüyor. Yeni dönemde platform Premium abonesi olmayanlara video içine düzenli olarak serpiştirilmiş çok sayıda kısa reklam göstermek yerine, içeriğin ortasına konumlandırılacak daha uzun reklamlar göstermek konusunda testler yapıyor. Henüz bu yeni planı devreye almayan ve testler üzerinden geri dönüşlere bakan firma, bu sayede Premium abonesi olmayan kişileri sevindirebilir ancak henüz ortada çıkacak uzun reklamların kaç saniye olacağına karar verilmiş değil. YouTube ayrıca reklamın bitmesine kaç saniye kaldığını gösteren daha basit bir reklam geri sayım sayacını da test etmeye başladıklarını belirtiyor. Platform geçtiğimiz hafta da bir reklam haberi ile gündeme gelmiş, daha ufak, şeffaf ve yuvarlak yapıda bir “Reklamları Geç” butonunu test etmeye başlamıştı. Bu yeni buton tasarımı hakkında bir açıklama yapan firma, “Tüm platformlarda Reklamları Geç butonunun tasarımına yönelik bir güncellemeyi test ediyoruz. Amacımız, geçen yıl duyurduğumuz YouTube’daki güncellenmiş görünüm ve tarzla uyumlu olarak daha tutarlı bir kullanıcı deneyimi sağlamak.” demişti. Şirket reklam engelleyici kullananları engellemek adına detaylarına burada yer verdiğimiz bir altyapıyı da geliştiriyor. Bu sistem herkes için aktif edildiği zaman reklam engelleyici açıkken çok fazla video izlenemeyecek, reklamlardan sıkılanların yeni dönemde ücretli YouTube Premium abonesi olması gerekecek.