YouTube‘un yeni reklam politikası, müzik tutkunlarını sinirlendirecek cinsten. Google’ın alt kuruluşu yeni müzik servisine katılım için kullanıcıları “bezdirmeyi” planlıyor.
Pek çok kullanıcı için YouTube eşsiz bir müzik kaynağı. Şirket de bunun sonuna kadar farkında. Bu sebeple şu an Google çalışanları tarafından kullanılan, Spotify benzeri yeni müzik servisi için firma gün sayıyor. İnsanların halihazırda uygulamada ücretsiz bir şekilde dinleyebileceği müzikler için servise aylık üye kazanamak konusunda firmanın ne yapacağı merak ediliyordu. YouTube’un stratejisini açıklamasıyla beraber bu plan da ortaya çıktı. Söz konusu stratejinin müzik tutkunlarının hiç hoşuna gitmeyeceğini söyleyebiliriz.
YouTube’un yeni strateji planını, müzik departmanının başındaki isim Lyor Cohen, Bloomberg‘e açıkladı. Yapılan açıklamaya göre firma video servisinden sık sık müzik dinleyen kullanıcılar için reklam sayısını artıracak. Böylelikle sürekli reklamlar yüzünden müzik keyfi bozulan kullanıcılar bu durumdan bezerek firmanın müzik servisine ücretli üye olacak. Bildiğiniz gibi benzer bir strateji Spotify tarafından da kullanılıyor. Spotify uygulamasını ücretsiz kullanan kullanıcılar bazı özelliklerin eksikliğinin yanı sıra reklamları da dinlemek zorunda kalıyor. Ancak bu noktada YouTube’un kullanıcıları bezdirmek için ne kadar sıklıkla reklam yayınlayacağı bir soru işareti.
Hatırlarsanız firmanın Red içeriği de benzer bir hizmet sunuyor. Red kullanıcıları özel içeriklerin yanı sıra reklamsız bir video izleme deneyimine kavuşmuş oluyor. Söz konusu stratejinin firma için yarar sağladığı ise ortada. Bu sebeple yeni müzik servisinin hızlı yükselişi için agresif bir politika izlemeleri olası gibi görünüyor.