YouTube tarafının devreye aldığı ve genel olarak çok tepki çektiği reklam engelleyici yasağına “casusluk” suçlaması yöneltiliyor.
YouTube, kısa süre önce reklam engelleyicileri yasaklama sürecini küresel olarak genişletti. Tarayıcılara yüklenen reklam engelleyicileri artık algılayan ve kapatılmasını isteyen firma, kişileri yeni dönemde reklam görmeye ya da ücretli Premium abonesi olmaya yönlendiriyor. İşte bu durum pek sevilmiyor, hatta Alexander Hanff isimli bir kişi resmi şikayette bulunarak, YouTube’un reklam engelleyicileri algılayan sisteminin Avrupa Birliği vatandaşlarının gizliliğini ihlal ettiğini savunuyor. Şirketin süreçte kullandığı komut dosyaları ile Avrupa Birliği vatandaşlarını gözetlediğini / izlediğini belirten ve şikayetini İrlanda’daki bir yasa üzerinden gerçekleştiren Alexander Hanff, şimdilik tek başına bir savaşa başlıyor ancak yakında resmi olarak da desteklenmesi bekleniyor. Hanff’ın ayrıca YouTube’un reklam engelleyicileri tespit eden tarayıcı sistemine karşı İrlanda Veri Koruma Komisyonu’na bir suç duyurusunda bulunduğu da belirtiliyor. Biliyorsunuz Avrupa birliği kişisel veriler söz konusu olduğunda kimsenin gözünün yaşına bakmıyor, dev firmalara sık sık devasa cezalar veriyor.
YouTube, küresel olarak hız verdiği reklam engelleyici yasağı ile şimdilik pek bir avantaj da elde edemedi. Çünkü atılan adım nedeniyle reklam engelleyici dünyası karışmış durumda. Reklam engelleyici eklentisi üreten bazı firmalardan gelen bilgilere göre, YouTube’un adımı nedeniyle şu an rekor seviyede kullanıcı yükledikleri reklam engelleyici eklentileri tarayıcılarından siliyor.
Bu YouTube için güzel bir haber gibi duruyor ancak durum tam olarak öyle değil. Çünkü şu an rekor sayıda reklam engelleyicinin de yüklendiği aktarılıyor. Söylendiği kadarıyla kişiler YouTube’un engelinden kaçan daha güçlü reklam engelleyicilere yöneliyor, yapılan zamlar sonrasında Premium kullanıcı sayısında da olumsuz etkilerin görüldüğü belirtiliyor.
Peki şirketin kendisi bu süreç hakkında neler diyor? Google’ın bu konuda resmi olarak yaptığı açıklama şöyle: “Gösterdiğimiz reklamlar, sevdiğiniz içerik üreticileri desteklemenize ve dünyanın dört bir yanından milyarlarca kullanıcının akış hizmetini kullanmasına yardımcı olur. Platformdaki reklamlarını engellediğinizde YouTube’un Hizmet Şartları’nı ihlal etmiş olursunuz.
Reklam engelleyici kullanıyorsanız platformda reklamlara izin vermenizi veya Premium’a kaydolmanızı isteriz. Reklam engelleyici kullanmaya devam ederseniz videonuzun oynatılmasını engelleyebiliriz. Deneyiminizin kesintiye uğramaması için servisimizde reklamlara izin verin veya Premium’a kaydolun.”
Şirket algılama sürecinde bazı sorunlar olabileceğini de kabul ediyor ve o konuda şunları söylüyor: “Reklam engelleyiciniz yoksa veya zaten kapalı durumdaysa ancak reklam engelleyiciyi kapatmayla ilgili bir ileti görüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçin. Sorunu bildirmek için iletinin sol alt köşesine gidin ve Sorun bildir’i tıklayın.”