YouTube‘un reklam verenlerle arasındaki problem dinmek bilmiyor. Son olarak Logan Paul skandalından sonra platform yeni önlemlerini açıkladı. Bu önlemler YouTuber’ları direkt olarak etkiliyor.
Popüler video paylaşım platformunun bir süredir reklam verenlerle arası iyi değil. İlk olarak sitede yer alan terör içerikli videolarda reklam olduğunun fark edilmesiyle başlayan kriz daha sonra PewDiePie’la ilgili hazırlanmış Wall Street Journal haberinden sonra büyümüş ve platform adeta bir adpocalypse yaşamıştı. Bu durumdan en çok etkilenen de elbette daha küçük çaplı YouTuber’lar olmuştu. Şimdi yavaş yavaş her şey düzeldi derken Logan Paul bomba etkisi yaratan videosuyla bir kriz daha çıkardı. Haliyle reklam verenlerin de gözü iyice korktu. Bu durumda YouTube, her zaman yaptığı şeyi yapıyor ve reklam verenleri hoş tutmak için politikasını yeniliyor.
Bildiğiniz gibi platformun bir Google Preferred seçeneği bulunuyor. Bu kategori altında toplanan üreticiler reklam verenler tarafından daha tercih edilebilir bir kitle olarak gösteriliyor. Tabii reklam ücretleri de buna göre değişiyor. Hatırlarsanız hem Paul hem de PewDiePie yaşadıkları olaylar sonucu bu listeden çıkarılmıştı. Şimdi YouTube bunu bir adım öteye taşıyor ve daha premium bir hale getiriyor. Algoritması dışında 10 bin insan çalışanla beraber Google Preferred kategorisindeki içerik üreticilerini yakın plana alan platform reklamcılara tamamen güvenli bir alan sunmayı amaçlıyor.
Reklam verenler açısında güzel haber gibi görünen bu durum ise içerik üreticileri açısından zarar verici olacak gibi. Zira video paylaşım platformu olabildiğince güvenli adımlar atmak için reklamları ağırlıklı olarak artık YouTube’da yetişmiş fenomenlerdense medya şirketlerine yönlendirmeyi tercih edebilir. Çünkü bu alanda şirketlerin ortaya bir sürpriz çıkarma şansı fazlasıyla düşük. Öte yandan YouTuber’lar “özgür içerik üreticisi” olduğu için reklam gelirlerinde hatrı sayılır bir düşüş görülebilir. Ya da ürettikleri içeriği buna göre düzenlemek zorunda kalabilirler.
YouTube koca bir topluluk ve bu topluluktaki tek bir kişinin sorumsuzca davranışı onlarca içerik üreticisini etkiliyor. Reklam krizi ilk olarak küçük kanalları vurmuştu ancak görünen o ki sırada daha büyük kanallar da yer alıyor. Bu yeni karar ışığında platformun reklam politikasını değiştirmesi içerik açısından nasıl gelişmeleri tetikleyecek merakla bekliyoruz.