Dünyanın en büyük video platformu olmayı sürdüren YouTube, bugün içerik üreticiler için “yorum dondurma” imkanını kullanıma sundu.
YouTube içerik üreticileri / kanal sahipleri artık belirli videolarına daha fazla yorum atılmasını engelleyebiliyor. Bu altyapıda daha önce atılan yorumlar korunuyor, sadece yeni yorum atılması kapatılabiliyor. Anlık saldırıları önlemek için güzel görünen bu özellik için Google, “Bu özellik bir süredir deneme aşamasındaydı ve test ederken aldığımız olumlu geri bildirimlere dayanarak herkese sunabildiğimiz için çok mutluyuz.” açıklamasını geçiyor. Yorumların durdurulduğunu video izlemeye gelen herkese bildiren şirket, süreci ilk olarak buradaki paylaşımıyla duyurdu. YouTube, geçtiğimiz hafta ortaya çıktığı kadarıyla Android uygulamasında kişilerin videolardaki beğeni ve izlenme sayısını gerçek zamanlı olarak görmesine imkan tanıyan bir altyapıyı test etmeye başladı. Şimdilik herkese açık olmayan bu sistem, kişilerin bahsettiğimiz iki veriyi videoyu izlerken canlı olarak görmesinin önünü aralıyor, bu sistem izlenen videoya yönelik anlık ilgiyi görmek adına güzel bir yol olacak gibi görünüyor.
YouTube, geçtiğimiz ay reklam engelleyicileri yasaklama sürecini küresel olarak genişletmiş olmasıyla çok ses getirmişti. Tarayıcılara yüklenen reklam engelleyicileri artık algılayan ve kapatılmasını isteyen firma, kişileri yeni dönemde reklam görmeye ya da ücretli Premium abonesi olmaya yönlendiriyor.
YouTube, küresel olarak hız verdiği reklam engelleyici yasağı ile şimdilik pek bir avantaj elde edemedi. Çünkü atılan adım nedeniyle reklam engelleyici dünyası karışmış durumda. Reklam engelleyici eklentisi üreten bazı firmalardan gelen bilgilere göre, YouTube’un adımı nedeniyle şu an rekor seviyede kullanıcı yükledikleri reklam engelleyici eklentileri tarayıcılarından siliyor.
Bu YouTube için güzel bir haber gibi duruyor ancak durum tam olarak öyle değil. Çünkü şu an rekor sayıda reklam engelleyicinin de yüklendiği aktarılıyor. Söylendiği kadarıyla kişiler YouTube’un engelinden kaçan daha güçlü reklam engelleyicilere yöneliyor, yapılan zamlar sonrasında Premium kullanıcı sayısında da olumsuz etkilerin görüldüğü belirtiliyor.