Video söz konusu olduğunda akla gelen ilk platform olan YouTube günlük izlenme oranlarıyla şaşırtmayı sürdürüyor.
Bildiğiniz gibi videolar internetin geleceği olarak görülüyor ve YouTube oldukça uzun süredir bu alanda liderliğini sürdürüyor. Fakat yapılan değişiklikler doğrultusunda Facebook da mücadeleye oldukça hızlı bir şekilde dahil olmaya hazırlanıyor. Ortaya nasıl bir sonuç çıkacağını merakla beklerken YouTube günlük izlenme süresini açıkladı. Kullanıcıların sadece bu platform üzerinden bir günde bir milyar saatten fazla içerik seyrettiği ortaya çıktı. Bu rakam başlı başına rakiplere göz dağı vermeye yetiyor da, artıyor bile.
YouTube cephesinden yapılan açıklamaya baktığımız zaman günlük bir milyar saat izlenme sınırının geçtiğimiz yıl aşıldığını öğreniyoruz. Platform bir süredir videoların tekil olarak ne kadar seyredildiğine değil, YouTube’da ne kadar zaman geçirildiğine odaklanıyor. Böylece kullanıcılarla buluşturulan içeriklerin kalitesi ve onları platformda tutma gücü de ortaya çıkmış oluyor. YouTube tarafından açıklanan verilere baktığımızda ortaya oldukça etkileyici bir sonuç çıktığını görüyoruz.
Bu başarıda YouTube’un kuşkusuz liderliğinin katkısı da oldukça büyük ancak Facebook‘un video içeriklere odaklanma kararıyla birlikte bu durum yakında değişebilir. Rekabetin video platformlarının izlenme süresini ve içerik kalitesini nasıl etkileyeceğini ise zaman gösterecek.