Dönemsel rakamlarını resmi kaynakları üzerinden paylaşan PSA grubu, süreç içerisinde attığı birleşme adımlarının da etkisiyle istikrar yakalamışa benziyor.
Opel satın almasının ardından Avrupa’nın en büyük ikinci grubu konumuna gelen PSA grubu gözle görülür bir ivmelenme içerisinde. Özellikle son yıllarda Peugeot cephesinden gelen başarılı hamlelerin DS de dahil olmak üzere diğer üyelere de yansıtıldığını söyleyebiliriz. Nitekim resmi kaynaklar tarafından açıklanan rakamlar bunu net bir şekilde ortaya koyuyor. Yılın ilk yarısında 38,3 milyar Euro toplam gelir elde ettiğini açıklayan grup, yüzde 8,7 otomotiv bölümü tekrarlayan faaliyet kar marjı ve yüzde 8,7 grup tekrarlayan faaliyet kar marjına sahip. Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan Yönetim Kurulu Başkanı Carlos Tavares; “Stratejik plan uygulamalarımıza odaklanmamız sayesinde, yılın ilk yarısında Yüksek Nakit Akışı ve Tekrar Eden Faaliyet Marjı elde ettik. Otomobillerin elektrikle geleceğe hazırlanmasına ve bir sonraki teknolojik zorlukları benimsemeye hazırız. Çevikliğimiz ve uyumlu yönetim ekibimiz, Push to Pass planının hedeflerine ulaşmak için temel varlıklar olmaya devam ediyor.” ifadelerine yer verdi.
Grup gelirleri 2019 yılının ilk yarısında, 2018 yılının ilk yarısına göre yüzde 0,7 azalarak 38,340 milyon Euro olarak gerçekleşti.
Otomotiv bölümü gelirleri, 2018 yılının ilk yarısına kıyasla yüzde 1,1 düşüşle 30.378 milyon Euro olarak gerçekleşti. Otomotiv bölümü gelirlerine ürün karışımını (yüzde +2,9) ve fiyatı (yüzde +1,3), ortaklara yapılan satışlar (yüzde -2,2), döviz kurlarının olumsuz etkisi (yüzde -0,8), hacimler ve ülke dağılımları (yüzde -1,4) ve diğerleri (yüzde -0,9) etki etti.
Grup tekrarlayan faaliyet gelirleri yüzde 10,6 artışla 3,338 milyon Euro, otomotiv tekrarlayan faaliyet gelirleri de yüzde 12,6 artışla 2.657 milyon Euro oldu. Kur dalgalanmasının olumsuz etkisine karşın söz konusu yüzde 8,7’lik yüksek kârlılık seviyesine, olumlu ürün karışımı ve daha düşük maliyetler sayesinde ulaşıldı.
Grubun 2018 yılının ilk yarısında 218 milyon Euro olan net finansal giderleri 166 milyon Euro’ya geriledi. Konsolide net gelir 2.048 milyon Euro’ya ulaşırken, 2018 yılının ilk yarısına kıyasla 335 milyon Euro artış gösterdi. Net kar, Grup payı, 2018 yılının ilk çeyreğine göre 351 milyon Euro artışla 1.832 milyon Euro oldu. PSA, 2019 yılında otomotiv pazarının Avrupa’da yüzde 1, Latin Amerika’da yüzde 4, Çin’de yüzde 7 daralma yaşayacağını ve Rusya’da yüzde 3 büyüyeceğini öngörüyor. 2019-2021 dönemi içinse otomotivde ortalama yüzde 4,5’in üzerinde tekrar eden işletme marjı hedefi belirlendi.