Yaklaşık 1,5 yıldır pilot program kapsamında başarılı şekilde kullanılan akıllı kasis sistemi, Finlandiya’nın ardından farklı ülkelerde de hizmete sokulacak.
Gelişmiş teknolojiyle pratik zekanın bir araya gelmesi, ortaya kullanıcıların yüzünden tebessüm yaratan projelerin çıkmasına vesile oluyor. Ve görünüşe göre “etrafta var olan herhangi bir nesne veya alet nasıl daha kullanışlı hale getirilebilir?” sorusunun henüz net bir limiti bulunmuş değil. Nokian mühendislerinin örnek verdiğimiz bu soruyu sorarak karşımıza akıllı kasisleri çıkarması da tam da bu noktadan başlıyor diyebiliriz. Üç boyutlu tarama teknolojisinden faydalanılarak geliştirilen sistem, araç sürücülerine lastiklerinin genel durumu ve basınçlarının doğru seviyede olup olmadığını söylemekle görevli.
SnapSkan olarak isimlendirilen akıllı kasis sistemi, otoparklar başta olmak üzere pek çok yere kurulabiliyor. Tamamen ücretsiz olan sistemi kullanmaksa bir sosyal medya hesabı açmak kadar kolay. Şirketin oluşturduğu çevrimiçi sisteme kayıt olan sürücüler, kayıt işleminin ardından araç bilgilerini yüklüyor. Sonrasında geriye kalan tek şeyse akıllı rampadan geçildiği anda kendilerine her şeyin yolunda olup olmadığını söyleyecek mesajı nasıl almak istedikleri. Nokian, dileyenlere kısa mesaj dileyenlere elektronik posta olarak anlık lastik bilgilerini gönderebiliyor. Eğer lastikte fazla yıpranma tespit edilirse yeni lastik değişim önerisiyle birlikte, yapılan anlaşmalar üzerinden lastik şirketlerinden indirim kuponu bile kullanıcıların elde edebileceği seçenekler arasında. 2016 yılında Finlandiya’nın başkenti Helsinki‘de pilot program kapsamında kullanıma sunulan sistem, yüzde 80 oranında alınan olumlu geri dönüşlerin ardından diğer şehirlerde de sunulmaya başlandı. Ülke dışında ilk olarak Norveç için planlanan SnapSkan’in Avrupa’ya gelip gelmeyeceği henüz belli değil.