Ferrari, 2016’yı adına yakışır bir kutlamayla kapatıyor.
Ferrari’nin uzun bir süredir merak edilen gizli projesi nihayet ortaya çıktı. Japonya’da düzenlenen etkinlikle birlikte tüm dünyanın karşısına çıkan J50, Ferrari’nin Japonya’daki 50. yılına özel bir kutlama yapmak adına üretildi. Konu Ferrari olunca da bizlere “Böyle olur Ferrari’nin kutlaması” demek kalıyor. J50’nin tasarım ve teknik detaylarına geçmeden evvel tasarımla alakalı söylememiz gerek bir cümle var; “Son zamanların en farklı Ferrari tasarımı!”
Maranello‘dan bu zamana kadar onlarca kült Ferrari modeli çıktı. Dino, Testarossa, Mondial, GTO, F40, Enzo ve niceleri, Ferrari’nin otomobil dünyasına hediye ettiği birbirinden özel modeller. Ferrari’nin sadece 10 adetlik üretim rakamıyla sınırlandıracağı J50, özellikle ön tasarımıyla son zamanlarda gördüğümüz tüm Ferrari tasarımlardan ayrılıyor. 488 Spider üzerine geliştirildiği açıklanan J50’de, 70 ve 80’li yıllarda kullanılan targa çizgilerinin bulunduğu bir tasarım mevcut. Koltukların arkasında metal yerine karbon fiber yapıda targa panelleri bulunan J50’nin ön tasarımında, yüz hatlarıyla birlikte çizgi olarak belirlenmiş LED ışıklandırmalar dikkat çekiyor. J50’ye her ayrı açıdan baktığımızda ayrı bir Ferrari genetiğiyle karşılaşıyoruz. Arka tarafta yer alan ve iki ayrık yapıda konumlandırılan ışıklandırmalar, F430‘dan beri görmediğimiz ve J50’ye başka bir standart katan tasarım detayları arasında yer alıyor. Adeta zaman tünelini andıran tasarım detaylarıyla birlikte Ferrari’nin, dış tasarımı 20 inçlik jantlarla tamamladığını görüyoruz. Aracın içerisindeyse günümüz Ferrari modellerinde görmeye alışık olduğumuz deri ve alcantara komponentlerin yer aldığı bir kokpit karşımıza çıkıyor.
Konu bir Ferrari olunca elbette motorda ayrı bir ilgiyi hak ediyor. J50’de, 680 beygir güç üreten 3.9 litre hacminde sekiz silindirli twinTurbo ünite görev yapıyor. Tanıtım kapsamında Ferrari’nin araçla ilgili teknik detayları vermekten kaçınmasından ötürü geriye kalan rakamsal parametreler henüz resmiyet kazanmış değil. Lakin standart 488 Spider üzerinden yapılan tahminler üzerine 3 saniyelik 0-100 ve saatte 325 km‘lik maksimum sürat değerlerinin beklenen rakamlar olduğunu söyleyebiliriz. Kullanıcıların ek opsiyonlarla zenginleştirebileceği Ferrari J50’nin fiyatıysa henüz açıklanmış değil.