Zamanının ötesinden gelen efsanevi ruh, dünyaya geri döndü: Pagani Huayra Lampo [Video]

15 Aralık 2017 13:00

1954 yılında otomobil tarihine geçen FIAT Turbina’dan esinlenerek ortaya çıkartılan Pagani Huayra Lampo, bir heykeltraş özeniyle karşımızda.

İtalyan otomobilleri tarihine yapacağımız yolculukta karşımıza sayısız özel otomobil çıkar. Tasarım, performans, ruh, kombinasyon, kültür ve daha fazlasının örneğini göz önünde olanlar kadar, rafların tozlu bölümlerinde kalmış parçalarda rastlarız. Gözümüzü kapattığımızda kulağımıza çalınan bir motor sesiyle bile ayırt edebileceğimiz Ferrari, Lamborghini, Maserati ve niceleri… İkinci Dünya Savaşı’ndan sonra farklı noktalarda evrilen endüstride son on yirmi dahil olanlar ve ATS gibi tekrar dönüş yapanlarla birlikte artık fazlasıyla zengin bir yelpazeyi inceleme ayrıcalığına erişiyoruz. Egzotik otomobillerin bu zengin sınıfına 1992 yılında Zonda ile katılan Pagani, ortaya koyduğu tasarım karakteriyle fark yaratmayı başardı.

Tarihe adını yazdıran model: FIAT Turbina

Asfalttaki devamlılığını artık rüzgar tanrısı Huayra ile devam ettiren Pagani, doğduğu ülke olan İtalya’nın girişte bahsettiğimiz bu zenginliğinden faydalanarak gerçekten çok özel bir projenin tanıtımını gerçekleştirdi. Bunun için bir döneme damga vurmuş önemli isimlerden Gianni Agnelli‘nin (Eski FIAT yöneticisi) torunu Lapo Elkann ve Garage Italia Customs ekibiyle bir araya gelen marka, birlikte bizleri 1954 yılına ışınlayan Lampo ile karşılıyor. FIAT’ın 50’lili yılların ortalarında konsept bir otomobil olarak tanıttığı ve Lampo’ya esin kaynağı olan Turbina, otomobil tarihinde gaz türbin motoru kullanılan ilk modellerden birisi olarak kayıtlardaki yerini koruyor. Uçaklarda gördüğümüz sistemin bir benzerini barındıran ve yedi yıllık Ar-Ge çalışmasının ardından ortaya çıkan Turbina, 0,35‘lik sürtünme kat sayısı ve 1.000 kilogramlık ağırlığıyla saatte 250 km/s gibi hızlara çıkabiliyordu.

“Gökyüzünden” gelen esintiler

Tüm bu parçaların bir araya gelmesiyle birlikte şu anda bakmakta olduğumuz Pagani Huayra Lampo projesi ortaya çıkıyor. Lakin hemen sizi heyecanlandırmadan söyleyelim burada Turbina’da gördüğümüz motor teknolojisinden herhangi bir iz yok. Bu da araçta AMG tarafından geliştirilmiş, 730 beygir güç ve 1.000 Nm tork üreten 6.0 litre twin-turbo V12’lik makinenin devam ettiği anlamına geliyor. Huayra Lampo’da FIAT Turbina ruhunun yansıtıldığı yer daha çok tasarımsal noktalarda diyebiliriz. Renk kombinasyonu ve karbon fiber tabanlı kokpitiyle bu ruhu yansıyan araçta motor gibi diğer parçalar da Huayra BC ile benzerlik göstermekte. İki yıllık bir çalışmanın ardından üretildiği söylenen Huayra Lampo, Pagani’nin en çok zaman harcanan projesi olarak da tarihteki yerini alacak. Sadece bir adet üretilen modelin satışıyla ilgiliyse herhangi bir bilgi bulunmuyor.

Video

Paylaş