Markanın ikinci modeli olan Zeekr 009, ilk modeldeki tasarım eleştirilerini bertaraf etme konusunda çok fazla zorlanmayacak.
Geely’nin son yıllarda içerisinden çıkarttığı yeni markalar, yavaş yavaş Avrupa pazarında da adından söz ettirmeye aday. İlk modelini geçtiğimiz yıl lanse eden Zeekr de, grubun tasarım bazında bambaşka noktasında konumlanmaya doğru gidiyor. İlk modeli 001’de yine grup içerisindeki Lynk&Co’dan izler taşıyarak beklentilerin gerisinde kalan marka, ikinci modeliyle bu eleştirileri püskürtme konusunda çok zorlanmayacak. Bentley’den ayrılmasının ardından Geely’e transfer olan Stefan Sielaff’ın baştan yarattığı Zeekr 009, son yıllarda çok fazla örneğini görmediğimiz MPV segmentinde olmasıyla da ekstra ilgi çekme potansiyeline sahip.
Geely ailesinin diğer modellerinden de alışık olduğumuz SEA platformu üzerine inşa edilen 009, özellikle batarya ve menzil tarafında ekstra ilgi hak eden bir elektrikli. Önemli tedarikçilerden olan CATL tarafından geliştirilmiş üçüncü nesil batarya paketini kullanan ilk seri üretim model olarak lanse edilen 009’da 140 kWh kapasiteli bir paket karşımıza çıkıyor. Alaşım bazında lityum dışında nikel, kobalt ve manganez gibi elementlerin olduğu bir kimyasal barındıran batarya ile birlikte aracın Çin test standartlarında 822 kilometrelik menzil iddiası dikkat çekiyor.
Volvo C40 Recharge