Çin merkezli önemli isimlerden ZEEKR, elektrikli araçlar için hız konusunda rekor kıran yeni bir LFP batarya tanıttı.
ZEEKR, 2023 yılında ultra hızlı şarj desteği ve yüksek enerji yoğunluğuna sahip bir LFP temelli (lityum demir fosfat) elektrikli otomobil bataryası görücüye çıkarmıştı. Direkt olarak şirket içinde geliştirildiği açıklanan bu batarya, enerji yoğunluğu konusunda diğer LFP bataryaları geride bırakıyor ve açıklamaya göre uygun şartlar altında 15 dakikada tam 500 km menzil sunabiliyordu. Şirket LFP batarya teknolojisi üzerindeki çalışmalarına elbette devam etti ve Çin’de düzenlenen teknoloji etkinliğinde ulaştığı son noktayı gözler önüne serdi. ZEEKR’in yeni LFP bataryası, yapılan açıklamaya göre yüzde 10’dan yüzde 80 doluluğa sadece 10 dakikada ulaşabiliyor. Bunun için şirketin V3 isimli hızlı şarj sisteminin (buradaki videoda 420 kW görülüyor) kullanılması gerekiyor, yeni bataryanın ilk olarak önümüzdeki hafta satışa sunulacak elektrikli sedan 2025 007’de (ana görseldeki araç) kullanılacağı aktarılıyor. Ek bilgi olarak Çinli GAC-Aion’un yüzde 10-80 arasını 8 dakikada doldurabilen bir hızlı şarj altyapısı da bulunuyor.
ZEEKR geçtiğimiz yıllarda özellikle 001 FR modeliyle dikkat çekmişti. Özellikle pist sürüşlerine odaklanan araç, eğer kaçırdıysanız gerçekten inanılmaz güçlü bir seçenekti. Birçok benzerinden farklı olarak iki değil dört farklı elektrik motoru üzerine kurulan araç, bu sayede toplam 1.248 beygir güç üretiyor ve 1.280 Nm tork değeriyle karşımıza çıkıyor. Hareketli senaryoda 100 km/s hıza sadece 2 saniyede çıkabilen araç, 280 km/s maksimum hıza limitlendirilmiş.
Maksimum gücünü yüzde 50 şarj üzerinde 10 saniye kadar verebildiği aktarılan araç, işleri kontrol altında tutmak adına özel bir yağ soğutma teknolojisi ile donatılmış ve arka motorlar karbon fiber kullanılarak hazırlanmış. CATL’nin 100 kWh’lık yeni nesil Qilin bataryasını taşıyan 800kW şarj destekli model, uygun şartlar altında yüzde 10 ile yüzde 80 arasını sadece 15 dakika doldurabiliyor.