Bazen hazırlanan reklam afişi tanıtılan ürünün önüne geçerek iyi mesajlar verebiliyor. Hal böyle olunca izleyici kendisinden bir parça buluyor ve ürünü satın almak istiyor.
Reklam stratejileri arasında yer alan bu taktik, reklamların büyük oranda başarıya ulaşmasını sağlayan merdivenin alt basamakları olarak görülebilir. Basılı bir reklamın bugünlerde başarılı olması için afişe yazılan birkaç kelime ve ürüne ait fotoğraflar ne yazık ki yeterli olmuyor. Böylelikle, reklamdaki üründen ziyade paylaşılan afişlerin verdiği mesajlar ile kullanıcıların ilgisine odaklanan ürünler bulunuyor. Sosyal medya kullanımlarının da her zamankinden yüksek oranlarda olması, sosyal medya araçlarının da kullanılmasını gerekli kılıyor. Mevcut kaynakların yanında tüm değişkenleri reklamlara dahil etmek bu süreçte oldukça önemli olarak karşımıza çıkıyor. İşte hem güldüren hem son derece etkileyici hem de zorlayıcı çalışmaları bir araya getirdik. İşte zekice hazırlanmış 15 kaliteli reklam afişi…
Bu yara bandı reklam afişinde Hulk’un kullanıldığını görüyoruz. Reklam zekice kurgulanmış ve günümüzde popüler olan bir simge ile taçlandırılmış. Band-Aid, Hulk’in elini bir yara bandı ile sarılmış gösteriyor. Bu da yara bandının esnek yapısına bir gönderme olarak yorumlanabilir. Yara bandı muhtemelen daha Hulk’a dönüşmemişken sarılmış. Banner, Hulk’a dönüştüğünde bile yara bandı o kadar esnek ki formundan bir şey kaybetmemiş hissi uyandırıyor.
Cheil Worldwide Hong Kong tarafından “Block Out The Chaos” Türkçe tabiriyle “kaosu engellemek” adlı kampanyasıyla siyasete gönderme yaparak kulaklığın kalitesini vurguluyor. JBL kulaklıklar sizi dışarıdan gelen seslere öyle izole ediyor ki dinlediğiniz müziğe kendinizi odaklıyorsunuz mesajını veriyor. Bu arada karşımızda yine gündemden olan konular, Donald Trump, Kim Jong Un özneleri kullanılarak gerginliğe göndermede bulunuyor.
Hayvan sembolizmi kullanılan bu reklam afişinde, Volkswagen paralel park etmenin risklerini gözler önüne seriyor.
Steve Quint tarafından tasarlanan, iPod shuffle ve akıllıca koşunun almış olabileceği yolu belirleyen cihazında kulaklıklarını kullanmak için tasarladı. Apple bu yeni cihazını bu şekilde görselleştirmeyi seçmiş .
Yıllar geçtikçe Mastercard, kartlarının deneyimlerini nasıl paha biçilmez hale getirdiğini gösteren birçok türde reklam yayınlıyor. 2012 yılında ise Kadın Klasik Golf turnuvasında sponsor olduğunda bu şekilde bir afiş hazırladı.
Minimalist tasarıma sahip Colgate, diş ipi kullanımı için bu reklamı oluşturmak üzere Y&R ile çalıştı. Meyvelerdeki çekirdeklere odaklanan bu reklam afişi, dişlerin arasındaki besin maddelerine gönderme yaparak gerçek bir sorunu işaret ediyor.
Pervanal Saatchi & Saatchi tarafından tasarlanan, Frontline Pire ve Kene Sprey için bu reklam, Jakarta, Endonezya’daki bir alışveriş merkezinde dev bir döşeme kaplaması olarak kuruldu. Üst katlardan bakıldığında afişin üstünde yürüyen insanlar köpeğin üstünde pireler gibi duruyor. Bu reklamda kullanılan perspektif oyunu ise oldukça etkili bir yol olarak görülüyor.
İtalya’nın DLV BBDO’su tarafından tasarlanan resim ve el yazısı derginin de imajı doğrultusunda oldukça net bir mesaj ile afişini ortaya koyuyor.
Şili’den LamanoStudio ile birlikte Zame Zhou tarafından tasarlanan şirketin ünlü “Finger Lickin Good” markası, KFC tavuğunu parmaklarımızın normalde temas ettiği yüzeylerde tatmak için bekleyen ağız ile tasvir eden afişiyle oldukça dikkat çekiyor.
Dünya Vahşi Yaşam Fonu, nesli tükenmekte olan türlerin korunmasına yardımcı olmak için böyle reklam kampanyası hazırladı. “Çölleşme” temasıyla hazırlanan bu kampanya toza dönüşen hayvanların şaşırtıcı görsellerini gözler önüne seriyor. Bu tür bir reklam, insanlarda duygusal bir tepki yaratabiliyor ve bu sayede yardım için neler yapılabileceği hakkında çalışmaları başlatıyor.
Okyanuslardaki kirlilik miktarı, birçok insanın düşünmekten ziyade onu görmezden geleceği bir konu olarak karışımıza çıkıyor. Ogilvy tarafından tasarlanan okyanusa atılan bazı çöpler gibi şekillendirilmiş bir balığın keskin görüntüleri yer alıyor. Uluslararası kar amacı gütmeyen, deniz yaban hayatı koruma örgütü olan Deniz Çobanı Koruma Topluluğu için geliştirilen reklam, okyanus ile ilgili sorunların farkındalığını artırmayı ve Deniz Çobanı’na bağış toplamayı umuyor.
Bazen en iyi minimalist reklamlar diğerlerinden daha fazla söz söyler. Barilla, spagetti ürünlerini havai fişek olarak kullanan minimalist bir reklamla yeni yılda kutlama için yaratıcı bir yöntem kullanıyor.
Yaratıcı Yönetmen Marco Gioe tarafından geliştirilen bu BMW reklamında, DC Comics süper kahramanı görülüyor. Bu arabanın hızlı olduğunu tüketicilere göstermek için özel gücü hız olan bir süper kahraman kullanılıyor.
Leo Burnett’in Fransa için oluşturulan bu reklam kampanyası bir Jeep ile hemen hemen her yere gidip ne görmek istediğinizi görebileceğiniz fikrini ortaya koyuyor. Baş aşağı döndüğünde, dünyanın diğer tarafından başka bir hayvanı gösteren hayvan görüntülerini kullanıyor. Diğer varyasyonlar fil ve deniz aslanıydı.
Ikea reklam afişinde standartların çok dışına çıkıldığı görülüyor. Bebek karyolası reklamına bir annenin ya da bebek sahibi olacak birisinin bakacağı düşünüldüğü için, farklı bir bölüm eklendi. Hamile olup olmadığını öğrenmek isteyen kadın, bu reklam broşürünü kullanarak testini yapabiliyor. Akestam Holst ajansı tarafından, malzeme şirketi Mercene Labs ile birlikte tasarlandı.
Xiaomi Mi 9T için hazırlanan “çentik odaklı” güldüren reklamlar 3