Çoğu kişinin bilmediği ancak parçalarını kullandığı kilit isimlerden ZF, hava yastıklarını direksiyonların üstüne taşımayı planlıyor.
Günümüzde hayati önem arz eden hava yastıkları otomobil direksiyonlarının merkezinde yer alıyor. ZF tarafından hazırlanan yeni sistemde ise hava yastıkları direksiyonun üstüne konumlandırılıyor. Bu tasarım sayesinde direksiyonların merkezine ekran konumlandırılabiliyor. Bu yeni altyapının ne zaman gerçek kullanıma gireceği ise maalesef henüz bilinmiyor. Bu yeni tasarımın güvenlikten ödün vermediğini belirten üretici, direksiyonların ortası için farklı ihtimallerin kapısını açmaya hazırlanıyor. ZF, daha önce hidrolik sıvı kullanmayan bir fren sistemiyle ses getirmişti. Kuru “brake-by-wire” sistemi olarak geçen teknoloji, hidrolik sıvısı yerine elektrik temelli aktarım üzerine kuruluyor. ZF’nin yeni fren sistemi, hidrolik sistemlerdeki sıvı basıncını kullanmak yerine her tekerde durdurma kuvveti oluşturmak için bir elektrik motorundan yardım alıyor. Yani sürücünün pedala bastığı frenlere, merkeze konumlandırılan bir elektrik motoru aracılığıyla elektriksel olarak iletiliyor. Bunun “hissiyat” konusunda bazı soru işaretleri olmasına rağmen birçok avantajı bulunuyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Hidrolik sistemin çalışması için gereken çok sayıda parçaya gerek kalmıyor, bu maliyet ve bakım kolaylığı yanında ağırlık avantajı sağlıyor. Spesifik olarak elektrikli otomobilleri merkeze alan sistem, ZF’nin resmi verilerine göre 100 km/s hızda geleneksel sistemlere göre dokuz metreye kadar daha kısa acil fren mesafesi sunuyor. ZF ayrıca sistemin genel verimliliğinin ve rejeneratif frenleme ile tam uyumlu ortak kullanımının, elektrikli araç menzillerini yüzde 17’ye kadar artırabileceğini belirtiyor. Bu sistemin ilk olarak hangi araçta kullanılacağı henüz kesinleşmiş değil ancak testler Çinli elektrikli BYD Han EV üzerinde yapılıyor.