Elektrikli bisiklet modelleri günümüzde aktarma için genel olarak zincir, kayış ya da şaft sistemi kullanıyor. Schaeffler bunu değiştiriyor.
Almanya merkezli Schaeffler, geçtiğimiz yıl bisiklet konusunda uzman isimlerden Heinzmann ile bir araya gelmiş ve karşımıza Free Drive adını verdiği elektrikli bisiklet sistemini çıkarmıştı. Normal bir bisiklet ya da güncel birçok elektrikli bisiklet modelinde kişilerin pedal hareketi arka lastiğe, bir zincir, kayış ya da nadir de olsa şaft ile aktarılıyor. Schaeffler Free Drive ise aradaki aktarımı bir bakıma dijital hale getiriyor. Sistem toplam dört ana parçadan oluşuyor. Bu parçaların ilki yukarıda gördüğünüz pedala sahip ana ünite, 250W gücünde arka motor, gidon kontrol ünitesi ve pil paketi. Yukarıda gördüğünüz pedala sahip ana ünite, kişi pedal çevirdiği zaman oluşan mekanik enerjiyi elektrik enerjisine dönüştürüyor ve bunu elektriksel kablo ağı üzerinden arkadaki 250W gücündeki elektrik motoruna aktarıyor. Bu motor ise elektrik enerjisini mekanik enerjiye dönüştürerek bisikletin hareket etmesini sağlıyor.
Kurulan bu Free Drive sisteminin ara unsurları ortadan kaldırma dışında bir faydası daha oluyor. O da ana ünite ile üretilen enerjinin ihtiyaca oranla fazla geldiği durumlarda pil paketine depolanabiliyor olması. Bu sayede sürüş sırasında az da olsa dahili pil şarj edilebiliyor. Zincir, kayış ya da şaft kullanımı olmadığı için bakımının çok kolay olduğu aktarılan sistem, söylendiği kadarıyla zincir temelli aktarıma oranla yüzde 5 daha az verim sunuyor. Ancak bu olumsuzluğun diğer kalemler ile bertaraf edildiği belirtiliyor. Bu sistem bugün yine gündemde çünkü kurulan bu faydalı altyapı üretime alınıyor. Free Drive temelli ilk bisikletlerin ne zaman yollara çıkarılacağı ise henüz netleşmiş değil ancak 2023 bitmeden bu konudaki ilk çözümler ticari hale getirilebilir.