reklamı kapat

POPÜLER

PUBG Mobile

Zirve değişti! PUBG Mobile stratejisiyle gelen büyük başarı

En popüler mobil oyunlar arasında liste başı olan PUBG Mobile önemli bir kilometre taşını geride bırakarak büyük bir başarıya imza atıyor.

100 milyonun üzerinde aylık aktif oyuncu sayısına sahip olan PUBG Mobile, mobil oyun pazarının en popüler oyunu olarak zirveye oturmuş durumda. Battle Royale çılgınlığının bir uzantısı olacak şekilde PC oyununun mobil alternatifini sunan yapım ise şimdi başarılarına bir yenisini daha ekliyor. The Financial Times haberine göre, dünyanın en yüksek kar elde eden oyunu olan PUBG Mobile, geçtiğimiz ay kazandığı 146 milyon dolarlık gelirle bir kilometre taşını daha geride bırakıyor. Oyun, Honor of Kings‘in geçtiğimiz ay elde ettiği 125 milyon dolarlık gelirin de 21 milyon dolar üzerine çıkıyor. Bu başarıda büyük rol oynayan detaylardan biri ise Tencent’in geçtiğimiz ay Çin pazarı için aldığı stratejik karar oluyor.

PUBG Mobile en çok kar elde eden oyun

Bilmeyenler için kısa bir hatırlatma yapalım. Oyun Çin pazarında gelir elde etme konusunda uzun zamandır sıkıntı yaşıyordu. Oyun içi kozmetik alışverişler yapıp, sezonluk etkinliklere katılabildiğiniz PUBG Mobile, Çin’in katı oyun politikaları sebebiyle gelir sistemini açamamıştı. Oyunda yer alan şiddet unsurları sebebiyle onayı bir türlü verilmeyen oyun içi gelir sistemi ise stratejik bir hamle ile çözüldü. Tencent oyunun adını Çin pazarında değiştirerek Game for Peace yaptı. Adam öldürme animasyonu da farklılaştırılarak daha barışçıl hale getirildi. Bu değişimin detaylarını buradaki haberimizden okuyabilirsiniz.

Böylelikle mayıs ayında Çin pazarından da gelir elde etmeye başlayan oyunun Game for Peace gelirleri de kendi havuzuna aktarılıyor elbette. PUBG Mobile‘ın geçtiğimiz ay 76 milyon dolar kazandığı, sadece Çin pazarında olan Game for Peace‘in ise 70 milyon dolar gelir elde ettiği belirtilmiş. Bu da Çin pazarında var olmanın önemini bir kez daha gösteren bir detay oluyor.

İlginizi çekebilir

Oyuna getirilen Godzilla etkinliğinin tanıtımı