Koronavirüs nedeniyle dünya genelinde milyonlarca insanın hayatına giriş yapan Zoom, ücretsiz tarafta reklam dönemini başlatıyor.
Zoom, halen milyonlarca kişi tarafından belirli seviyeye kadar ücretsiz olarak kullanılabilen bir servis. Elbette ücretli paketleri de yer alan platform, ücretsiz tarafa reklamlar getirmeye hazırlanıyor.
Ücretsiz tarafı açık tutmak için atıldığı belirtilen bu adım, şimdilik çok kötü görünmüyor. Çünkü bu konuda bir açıklama yapan şirket, reklamların görüşme sırasında değil tarayıcı tabanlı yapılan görüşmeler sonrasında kullanıcıların karşısına çıkacağını aktarıyor. Bu konuda aşağıdaki örnek gösteriliyor.
Süreç için “şimdilik çok kötü görünmüyor” dememizin nedeni ise, ileride reklamların daha fazla konumda karşımıza çıkma ihtimali. Reklamları ilk olarak belirli ülkelerdeki ücretsiz kullanıcılara açacak olan Zoom, pandemi sonrası dönemde eski popülerliğinden uzaklaşacak tahminlerinin merkezinde yer alıyor.
Zoom, “Odaklanma Modu” ile özellikle eğitim tarafına odaklanıyor. Özellik sayesinde örneğin öğretmen tüm sınıfı görebiliyor, öğrenciler ise birbirini göremiyor.
Bu gerçekten önemli çünkü çocuklar fiziksel bir sınıf içerisinde olmadıklarından öğretmenleri yerine birbirlerini takip edebiliyor, en ufak bir harekette dahi dikkatlerini kaybedebiliyorlar. Yeni özellik bu durumu ortadan kaldırıyor. Öğrenciler sadece öğretmenlerini görüyor.
Görüntülü sohbeti yöneten öğretmenin kontrolünde olan ve yayın sırasında istenildiği gibi açılıp kapatılabilen “Odaklanma Modu”, genel olarak olumlu görünüyor ve herkese ücretsiz olarak sunuluyor. Süreç elbette iş dünyası için de uygun olabilecek bir seçenek konumunda yer alıyor. Özelliği sadece eğitim alanı ile kısıtlamamak gerekiyor.