WhatsApp gizlilik endişeleri nedeniyle kullanıcı sayısında patlama olan ücretsiz servis Telegram, reklamlar ile tanışıyor. İşte detaylar;
Sputnik’te yer alan habere göre Telegram kurucusu Pavel Durov, uygulamasında test amaçlı bir reklam hazırladı. Hatta uygulama içi reklam bildirimi binin üzerinde takipçisi olan kanallarda test edilmeye başlandı.
Durov, daha önce kendi hesabından yaptığı açıklamada uygulamasına reklamların geleceğini duyurmuştu. Durov, bu reklamların rakiplerden farklı olarak kişiselleştirilmiş olmayacağını, zira kullanıcı verilerinden faydalanmak istemediklerini ifade ediyor. Açıklamaya göre, reklam bildiriminde en fazla 160 kelime kullanılabilecek.
Dış bağlantılara ve resimlere izin verilmeyecek. Ücretsiz her servisin hayatta kalabilmek adına reklama ihtiyacı bulunuyor. Eğer bir uygulama belirli bir seviyeden sonra ücretsiz çalışmaya devam ediyor ve buna rağmen reklam barındırmıyorsa, kişisel kullanıcı verilerini satıyor olabilir.
Zoom, belirli seviyeye kadar ücretsiz olarak kullanılabilen bir servis. Elbette ücretli paketleri de yer alan platform, ücretsiz tarafa reklamlar getirmeye hazırlanıyor.
Ücretsiz tarafı açık tutmak için atıldığı belirtilen bu adım, şimdilik çok kötü görünmüyor. Çünkü bu konuda bir açıklama yapan şirket, reklamların görüşme sırasında değil tarayıcı tabanlı yapılan görüşmeler sonrasında kullanıcıların karşısına çıkacağını aktarıyor.
Süreç için “şimdilik çok kötü görünmüyor” dememizin nedeni ise, ileride reklamların daha fazla konumda karşımıza çıkma ihtimali. Reklamları ilk olarak belirli ülkelerdeki ücretsiz kullanıcılara açacak olan Zoom, pandemi sonrası dönemde eski popülerliğinden uzaklaşacak tahminlerinin merkezinde yer alıyor.